YES and .blog

Don't give up before you try it.

スポンサーサイト

上記の広告は1ヶ月以上更新のないブログに表示されています。
新しい記事を書く事で広告が消せます。
  1. --/--/--(--) --:--:--|
  2. スポンサー広告

AOLがStart-Up企業Truveo社買収

Red Herring誌より

AOLがビデオ検索エンジンのStart-Up企業Truveo社を買収した。

私も、たまにムービーをブログに貼って遊んでいるが、最近ムービーを扱うビジネスがHotだね。

AOL did not disclose the amount of the deal, which took place during December. But sources familiar with the transaction say the No. 3 web portal paid close to $50 million for Burlingame, California-based Truveo.

「AOLは買収金額を公表していないが、情報筋によると今回の買収金額は$50millionとの事。」

AOL was not the only search giant interested in buying Truveo, which has 12 employees. But its winning bid accelerates competition among the top search engines to control video search as an ever-growing quantity of video content migrates to the Internet.

「Truveo社は、たった従業員数12名の創業2年のStart-Up企業であるが、Truveo社買収に興味を持っていたのはAOLだけではなかった。この買収劇により検索エンジン業界におけるビデオ検索競争が激化するとみられる。」

Like traditional text search dominated by Google and Yahoo, much of the money in video search will come from online ads. Advertisers spent $225 million in 2005 on online video ads, according to estimates from research firm eMarketer. That figure is expected to grow to $640 million by 2007, and will likely hit the $1-billion mark in 2008.

「グーグルとヤフーによって支配されている既存のテキスト検索同様に、ビデオ検索に於ける収入の多くは、オンライン広告によるものだ。リサーチ会社のeMarketer社によれば、2005年のオンライン動画広告市場は$225 millionだった。この数字は、2007年は$640 million 、2008年は$1-billionになると予想される。」

Yahoo, Google, Microsoft, and IAC’s Ask Jeeves are jockeying to deliver the sort of programming once solely provided by broadcasters and cable television. AOL, with access to Time Warner’s vast library of music, television, and movies, has an edge.

「ヤフー, グーグル,マイクロソフト, そしてアスクジーブスは、放送局やケーブルテレビ局により提供された番組を配信する主導権争いを演じている。この中で、AOLは、タイム・ワーナーが保有する音楽・テレビ・映画という豊富な資産により競争優位を有している。」

“It’s important for the company to create a formidable offering in its video search if it’s going to intensify its broadband-friendly environment,” said Tom Forte, a consumer analyst at Geneva Investment in Chicago.

「Geneva Investment社 のCustomer analystであるTom Forte氏曰く

もしブロードバンド環境サービスを強化するつもりならば、ビデオ検索において圧倒的なサービスを作り出す事が、企業にとって重要である。」

AOL said it will fold Truveo’s video search technology into the company’s own search and video products in the coming months. The purchase follows AOL’s acquisition of Singingfish during November 2003 and the company’s launch of AOL Video Search during July (see AOL Offers Customization).

「AOLによるとTruveo社のビデオ検索技術を、今後数ヶ月の間にAOLの検索エンジンとビデオに組み込むという。この買収は、AOLが2003年11月に傘下に収めたSingingfish社に続くビデオ検索のための買収である。」

During December, Google said it was paying $1 billion for a 5 percent stake in AOL (see How Google-AOL Alters Search). In addition to access to AOL and Time Warner’s vast content reserves, Google’s deal with AOL outflanked a competing offer from Microsoft.

「Googleによると、2005年11月にAOL株5%を取得するために$1 billion を支払った。このディールは、AOLとタイム・ワーナーの豊富なコンテンツ資産を手に入れただけでなく、マイクロソフトを出し抜くこととなった。」

While AOL declined to release numbers for the Truveo deal, a company spokesperson did allow that it is the largest acquisition by the company since it bought Advertising.com during June 2004. That deal was for a reported $435 million.

「AOLは、Truveoの買収金額を公表していないが、スポークスマンは、2004年6月のAdvertising.com買収金額$435million以来の最高額である事を認めている。」

The Truveo purchase follows a spate of AOL acquisitions of consumer Internet companies. In 2005, AOL bought Music Now, Weblogs, Xdrive, and Wildseed (see AOL Nabs Weblogs and AOL Buys Xdrive).

「この買収は、AOLによって頻繁に行われている一連のコンシューマインターネット企業買収である。AOLは、2005年にMusic Now, Weblog, Xdrive, Wildseedを買収した。」

Founded by Tim Tuttle and Adam Beguelin during January 2004, Truveo debuted its video search technology during September 2005. Almost instantly, it became the subject of intense takeover speculation. AOL and its competitors eyeing Truveo wanted its technology.

「2004年1月にTim Tuttle氏とAdam Beguelin氏によって設立されたTruveo社は、2005年9月にビデオ検索技術を公表した。すぐさま買収の噂の的となった。Truveo社に注目していたAOLとその競合企業は、Truveo社の技術が欲しかったのだ。」

Truveo boasts its “visual crawler” can identify video on the web not labeled as such by analyzing the content surrounding the web application.

「Truveo社は、同社の"Visual Crawer"が、webアプリケーション周辺のコンテンツを分析する事によって、web上のビデオを視覚的に識別出来るようにした。」

Jeff Clavier, an angel investor in Truveo, and a venture capital consultant, said it makes sense for AOL to buy Truveo’s technology now. “It is cheaper and it is easier to integrate,” Mr. Clavier said.

「Truveo社のエンジェル投資家であるJeff Clavier氏曰く

今、AOLがTruveo社の技術を買う事は正しい。何故ならば、安価且つインテグレーションが容易だからだ。」


しかし、2年で$50millionかぁ。。。
スポンサーサイト
  1. 2006/01/10(火) 11:25:01|
  2. IT関連
  3. | トラックバック:0
  4. | コメント:0
<<Blinkx社は、自社の売却を否定 | ホーム | Las Vegasより帰宅>>

コメント

コメントの投稿


管理者にだけ表示を許可する

トラックバック

トラックバックURLはこちら
http://eboys.blog45.fc2.com/tb.php/7-1b250d10
この記事にトラックバックする(FC2ブログユーザー)

プロフィール

eboys

Author:eboys
日本にてWirelessおよびMedia関連のM&A業務を担当後、米国Silicon ValleyのVenture Capital FirmにてIT分野を担当。
現在は、日本に帰任、財務・会計部門に在籍中。
email: eboys.2005@gmail.com

カレンダー

07 | 2017/08 | 09
- - 1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31 - -

リンク

カテゴリー

最近の記事

最近のコメント

最近のトラックバック

月別アーカイブ

ブロとも申請フォーム

この人とブロともになる

RSSフィード

上記広告は1ヶ月以上更新のないブログに表示されています。新しい記事を書くことで広告を消せます。